Дата: Пятница, 30.11.2018, 23:03:31 | Сообщение # 1
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
B эτοй τeмe пyблиκyюτcя τοльκο ccылκи нa мοды для X4: Foundations. Ecли y вac жeлaниe οбcyждaτь тот или иной мод, вы можете создать тему в разделе - "Общий раздел по модам" или создать тему для обсуждения конкретного мода..
Bce, κpοмe ccылοκ нa мοды, бyдeτ сразу yдaляτьcя.
По категориям моды можно разделить на несколько основных групп.
Animation— вносят изменения в визуализацию заставок, элементов игры. Не влияют на геймплей или эргономику игры.
Audio, Sound and Music — производят замену звуковых и\или музыкальных файлов игры
Bug Fixes— скрипты исправляющие ошибки игры
Gameplay Changes — моды меняющие игровой процесс
1. Название Скрипта или Мода: (Необходимо указать название) 2. Версия мода 3. Автор: (Указать ник автора, соавтора и пилота который адаптировал версию мода ) 4. Версия игры: (Указать версию игры, для которой был разработан скрипт или мод) 5. Поддерживаемые языки: (Перечислить все поддерживаемые языки) 6. Краткое описание скрипта или мода: (Дать краткое описание скрипта или мода. ) 7. Способ установки ( в корневую папку игру или в папку модов) 8. Ссылки на ресурсы обсуждения или размещения мода с подробным описанием, где бы пилоты могли прочитать подробней о моде.
Для обновления мода, необходимо: 1) Отредактировать свое старое сообщение 2) Добавить историю версии, где должны быть описаны изменения в сравнении со старой версией 3) В обсуждении можно обсудить обновление мода.
Установка - папку с модом поместить в Steam\steamapps\common\X4 Foundations\extensions , или в папку игры где она установлена. Если такой папки нет, то создать. Зайдя в игру проверить в главном меню пункт Дополнения, должно появиться название папки мода и стоять вкл.
Для GOG версии игры, путь установки модов - аналогичен, сам проверил моды подхватываются.
2) Мод устанавливается путем замены, удаляем старый , копируем новый, если в описании не указано иного.
Внимание !
При использовании модов, делайте бэкап сохранений, если вы сохранились с модом, то без мода сохранение уже не загрузиться!!! Для загрузки сохранения , можно удалить ссылку на мод с него , но нет гарантии , что в сохранении не прописаны данные которые потом будут создавать ошибки в игре.!!!
Так же моды могут друг с другом конфликтовать
Запрещены ссылки на буржуйские платные обменники. Используйте Яндекс Диск или подобные , с продолжительной жизнью файлов.. Но проще, на яндексе , себе места 10 ГБ оторвать для законных нужд )).
[b][color=green]Установка:[/color][/b] распаковать архив в директорию [color=#0000ff]'extensions'[/color] или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). [b][color=green]Удаление:[/color][/b] Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
[b][color=green]Описание:[/color][/b]
Устраняет требования достижения для открытия старта [b]Торговец[/b].
[b]Страница мода в Мастерской Steam \ Егофорум \ Nexus
ВНИМАНИЕ:Если вы заметили , что мод , который вы используете . обновился в Steam или Nexus, просьба сообщить об этом , для его обновления на форуме вэтой теме.
ПОМНИТЕ: ЕСЛИ МОДЫ АДАПТИРОВАНЫ ДЛЯ ПОСЛЕДНЕЙ ВЕРСИИ ИГРЫ, ЭТО НЕ ЗНАЧИТ, ЧТО ВЫ МОЖЕТЕ НА НИХ НАКИНУТЬСЯ И ВСЕ УСТАНОВИТЬ. МОДЫ МОГУТ БЫТЬ НЕ СОВМЕСТИМЫ ДРУГ С ДРУГОМ. ТАК ЧТО БУДЬТЕ ВНИМАТЕЛЬНЫ ПРИ ИСПОЛЬЗОВАНИИ МОДОВ.
ПРОВЕРИТЬ ОШИБКИ И КОНФЛИКТЫ МОЖНО В LOG ФАЙЛЕ : c:\Users\****\Documents\Egosoft\X4\debuglog.txt
Что значит, в описании мода, 2.00+, 4.00+, 4.30+
Это означает, что мод работает с версией 2.00 либо с версии 4.00 или 4.30 и выше, если не указано иного.
Вопросы по модам и их обсуждение - в этой ветке. Не нужно здесь задавать вопросы. Читайте внимательно шапку.
99% МОДОВ НЕ БУДУТ РАБОТАТЬ НА ВЕРСИИ 6Х ДО ВЫХОДА РЕЛИЗА. ИГРАЙТЕ С МОДАМИ НА ВЕРСИИ 5Х ЛИБО В ЧИСТУЮ ИГРУ НА ВЕРСИИ 6Х. НЕ НАСИЛУЙТЕ НИ СЕБЯ, НИ ИГРУ, НИ ДРУГИХ...
ЧРВМЕСТИМЫЕ МОДЫ ИЛИ АДАПТИРОВАННЫЕ ДЛЯ ВЕРСИИ ИГРЫ 6.0+ БУДУТ ОБОЗНАЧАТЬСЯ, КАК СОВМЕСТИМЫЕ.
Сообщение отредактировал Фокусник - Воскресенье, 23.04.2023, 23:26:17
Дата: Вторник, 15.10.2019, 06:38:38 | Сообщение # 51
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
JP_AddTag
Название:JP_AddTag Версия мода:1.31 Автор:JanPanthera Мин. требования:3.00
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Мод добавляет теги типов кораблей к названиям кораблей.
# How to use: ~ Give your ship the AI Order "AddTag JP" and check your options.
# Options: ~ At the beginning of the name? -- Add the Tag at the beginning of the name? ( [JP]Raptor) ~ At the end of the name? -- Add the Tag at the end of the name? (Raptor [JP]) ~ Add to Commanders name? -- Add the Tag to the Commanders name? ~ Add to Subordinates names? -- Add the Tag to subordinates from the Commander? ~ Add to Subordinates fleets names? -- Add the Tag to the subordinates of subordinated fleets from the Commander? ~ Object with tag as name -- An Object like a satellite renamed with your tag (for example [JP], [ARG], [-_-]). ~ Use Tag Coloring? -- Coloring the Tag? ~ Use Name Coloring? -- Coloring the name? ~ Save Commanders name? -- Save Commanders Name? The ship you give the JP_AddTag Order. ~ Save Subordinates names? -- Save the names of subordinates from the Commander if any? ~ Save Subordinate fleets names? -- Save the names of subordinated fleets subordinates from the Commander if any? ~ Load Commanders name? -- Load the saved name of the Commander? ~ Load Subordinates names? -- Load the names of the Commanders subordinates? ~ Load Subordinate fleets names? -- Load the names of the Commanders subordinated fleets subordinates? ~ Delete All Saved names? -- Delete all saved names? This will delete all names also these who are saved from other ships running JP_AddTag.
# And at the end: ~ If you want this mod in your language than navigate to extensions\"JP_AddTag"\t\.. find the file with your language and translate it.. and it would be awesome if you can give it to me so i can put it in to my language file... (nexusmods.com version only) ~ If you have questions or ideas for stuff that i can change or add.. just tell it me...
Код
Version 1.31 ~ Fixed: not critical, double cancel_order entry in code
Version 1.30 ~ Added: option to choose the object you want the tag be added ~ Changed: Tag position choosable with a number 0 -> 2 0=front 2=back 1=front+back ~ Updated: language files ~ Updated: refactored/recreated addtag.. now has a lot fewer lines of code ~ Updated: refactored/recreated save and load order settings function ~ Updated: added a _ before the color code of the behaviour name, ai routines of the base game are now arranged at top of the routines list
Version 1.21 ~ Added: saving and deleting of the most settings ~ Added: order name is now colored ~ Updated: refactoring ~ Updated: language files restructuring ~ Updated: added some translations.. (google translate)
Version 1.10 ~ Reworked resetting of the names from the ships ~ Save names, Load names, Delete saved
Version 0.20 ~ Added coloring functionality ~ few tweaks Version 0.10 ~ Initial upload
Страница мода в Мастерской Steam \ Егофорум \ Nexus
Дата: Вторник, 15.10.2019, 06:45:12 | Сообщение # 52
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
Classical Music
Название:Classical Music Версия мода:0.10 Автор:JanPanthera Мин. требования:Любая версия
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Классическая музыка включает в себя произведения следующих композиторов:
Bach Barber Beethoven Chopin Debussy Dvorak Grieg Liszt Mascagni Mozart Offenbach Part Prokofiev Rimsky-Korsakov Saint-Saens Satie Schubert Strauss Tchaikovsky Verdi Vivaldi
Все треки были выбраны так, чтобы они были, по возможности, максимально приближены к "космической теме". Есть много вальсов, включая (конечно) Дунайский вальс. Заменяемые треки назначаются индивидуально для каждого крупного сектора. Есть также музыкальные треки для боя.
Страница мода в Мастерской Steam \ Егофорум \ Nexus
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Пакет кораблей включает в себя 6 кораблей из X:Rebirth. Некоторые импортируемые корабли имеют отличимые, по сравнению с X:Rebirth, задачи и названия.
Holy Order/Godrealm: Calypso (Holy Order only) Calypso (Holy Order only) Thanatos Battleship (Holy Order only) Executioner Battleship (Holy Order only) Erebos Mothership Carrier (Holy Order only) Doomhammer Destroyer (Holy Order only) Stargazer Destroyer (Holy Order only) Scaldis Carrier (Godrealm only) Lyranea Super Freighter (Holy Order only) Boann Giant Gas Miner Terror battleship (Holdy Order only)
ИИ тоже должен строить все корабли. Для постройки кораблей нужна лицензия.
Пока будет желание, я буду импортировать больше кораблей.
Я могу изменить имена файлов некоторых кораблей в будущем, что может повлечь исчезновение уже построенных кораблей.
Известные проблемы
Некоторые корабли при выборе максимальной загрузки могут устанавливать не все оружие. Вам нужно проверить и вручную доставить оборудование. В доке трап к судну может визуально блокируется текстурой корабля. Вы можете пройти через текстуру беспрепятственно. Это может быть исправлено только путем изменения самой модели и займет много времени, поэтому я оставлю это, как есть. Shift + D даст возможность выбора перемещения в кабину пилота или корабль на который вы хотите сесть.
Если вы знаете . как исправить данные ошибки , пожалуйста, свяжитесь со мной или разместите решение на форуме по ссылкам ниже.
Спасибо всем, кто помог мне добавить эти корабли в игру.
ПРИМЕЧАНИЕ:
Модели кораблей перенесены с X: Rebirth. Я их не создавал. Права принадлежат компании Egosoft.
Код
Version 3.1.5 Fixed Arrakis collision hull
Version 3.1.4 [*]Most shipgroup values have been adjusted to match 6.0 values (defines the quantity relation of different ship types of different ship classes) [*]ONLY if you use VRO -> now VRO battleships will no longer be removed (now all battleships of VRO are unique and of high quality) [*]Scaldis Carrier is now Antigone instead of Godrealm (Arawn is now only built by Argon Federation) [*]Omicron Destroyers (Stargazer and Doomhammer) are not built by AI anymore but can still be purchased (they looked not good enough and new paranid ships look much better)
Version 3.1.3 [*]Fixed collision models of all ships thx a lot to Shuulo and Aranov [*]Slightly repositioned large turret on Centaur [*]Increased tolerance of automatic docking [*]Fixed Millenium cargo drones and improved repair drones waypoints
Version 3.1.2 [*]Added new tags for turrets and shields for all ships (introduced in 5.0) [*]Fixed missing "$" in paranid script [*]Fixed missing angle log message for Khaak turret [*]Fixed some more log messages
Version 3.1.1 [*]Added new engine tag for all ships [*]Fixed Klendathu collision log spam [*]Fixed Klendathu large turret position clipping
Version 3.1.0 [*]Fixed paintjob texture on Scylla appearing at distance [*]Fixed paintjob texture on Mirage (solid) appearing at distance [*]Updated japanese language (thanks to Arkblade)
Version 3.0.9 [*]GOD paranid ships Sucellus, Klendathu, Centaur, Mirage are now terran ships (with adjusted construction costs) [*]Added Aurora and Calypso as large HOP paranid transport ships [*]Fixed wrong blueprint names for some teladi ships [*]Adjusted paranid ship quantities for AI jobs so the new paranid ship models will be used more often [*]Fixed name Millenium -> Millennium [*]Moved docks on Dreadnought a but higher to get rid of the hull texture inside dock area stairs
Version 3.0.8 [*]Added russion language (thx to alexalsp) [*]Fixed error message "could not find a valid meshsource for mesh" for Lyranea
Version 3.0.7 [*]Slightly increased speed of Rahanas (Transport) [*]Fixed one shield position on Rahanas (Transport) [*]Fixed/Added missing shield on Terror medium turret group [*]Fixed missing s-dock capacity on Terror [*]Fixed most error messages on Arakis ship model [*]Fixed all Boundingbox is invalid/empty for geometry ... errors [*]Fixed error for not unique split texture
Version 3.0.6 [*]Added french language file (thanks to Anthoam for delivering the translation file) [*]Added spanish language file (thanks to danigonfor for delivering the translation file) [*]Ajusted/Fixed several values for innertia, mass and turn speeds of several ships [*]Court jobs will now be only activated through storyline (dont know if that effects old saves) [*]Removed missile capacities for Astrals [*]Increased missile capacities on Braveheart [*]Added visible bridge on Rahanas (Gas and Transport) (thx to LucianDragos)
Version 3.0.5 [*]Fixed Braveheart ship hull value (added "00") (I lowered it to test the wreck bugfix and forgot to increase it afterwards)
Version 3.0.4 [*]Added japanese language file (thanks to Arkblade for delivering the translation file) [*]Added chinese language file (thanks to 某不珂学的超维内托 for delivering the translation file) [*]Fixed no ship selection voice for Klendathu and Terror [*]Added highpower large turret tags to Dreadnought [*]Increased Rahanas (Gas) S ship storage to 8 (from 4) [*]Fixed capital ship license as requirement for Klendathu [*]Fixed wreckage size of Braveheart [*]Fixed Klendathu had no S dock
Version 3.0.3 [*]Fix (workaround) for PAR/HOP building ships even after Trinity was united (this workaround removes extra jobs at 100/200 in game hours for them until I find a good way to fix this) [*]Fix (hopefully) Trinity extra jobs will start only after finishing the story line
Version 3.0.2 [*]Added HOP/GOD ships to Trinity and added extra jobs for battleships (for Trinity) [*]Added XR ships to pirate/neutral factions [*]Added some more battleship and carrier groups to Terrans and Pioneers (to match other races jobs) (as usual.. most are started after 100/200 in game hours) [*]Gave all battleships at least some highpower tags (necessary for VRO extra strong large turrets) to be fitted [*]increased Khaaks M-turret speed and hull points [*]removed docking point on Khaak model (hopefully this helps in rare performance drops for some players)
Version 3.0.0 [*]Added Braveheart as Argon (Ant) missile destroyer [*]Added Polaris as large Argon (Ant) freighter [*]Added Polaris (Gas) as large Argon (Ant) gas miner [*]Added Rahanis as large Argon (Ant) freighter [*]Added Rahanis (Gas) as large Argon (Ant) gas miner [*]Added Khaak Queen as destroyer (will spawn to defend Khaak installations or roam around the universe - it should not spawn at miners [not yet]) [*]Added Arrakis as Argon (Arg) large destroyer [*]Added Harvester (Gas) as large Teladi miner [*]Added Harvester (Mineral) as large Teladi miner [*]Added Starlifter as large Teladi transport [*]Added Ragnarokh as heavy Teladi destroyer [*]Added Dreadnought as Paranid (Par) extralarge battleship [*]Added Terror as Paranid (Hol) battleship [*]Added Mirage (Gas) as Paranid (God) large gas miner [*]Added Mirage (Mineral) as Paranid (God) large miner [*]Added Klendathu as Paranid (God) L destroyer [*]Terror replaces Thanatos (AI wont build Thanatos anymore, but the ship stays in game to stay compatibile with older saves) [*]In the name list on the map "Gas" or "Mineral" were added for better visibility for all XR miners [*]Adjusted ship production components for all ships to match 4.0 economy (selling XR ships to AI should give the same margins as vanilla ships now) [*]Increased speed and agility of Kraken [*]Changed dock position for Excalibur [*]Changed name of Shark to Centurion [*]Changed weapon and main shield positions on PAR Shark (now Centurion) destroyer [*]Increased missile capacity on Centurion [*]Increased price of Xenon Q [*]Added a third weapon to Paranid Doomhammer [*]Adjusted all gas miners to 4.0 changes (no gather rate anymore) [*]Fixed several log errors [*]Fixed wrong alignment of bottom M turrets on Titurel [*]Fixed docking procedure when loading/unloading the Titurel [*]Fixed several log errors [*]Just in case you wanna support me, you can now become my patreon =) (see mod page if interested)
Version 2.0.3 [*]Adjusted hull values for most military ships [*]Added Japanese text file (thx to Arkblade) [*]Increased speed of Astral [*]Increased capacity of Astral Asteroid Miner (42k -> 50k) [*]Slightly reduced speed of Hermod and Fedhelm
Version 2.0.2 [*]Added Hurricane as new Split destroyer [*]Added Astral Mineral Miner as new Split large solid miner [*]Added Astral Gas Miner as new Split large gas miner [*]Added Astral Transport as new Split large transport [*]Added Q as new Xenon destroyer [*]Fixed Teladi Millenium wasnt built by AI [*]Renamed split Battleship to Razorback (hopefilly last name change :D) [*]Removed variant suffix in name for all military ships [*]Reduced price for Fedhelm and Hermod by 30% [*]Added 2 medium mining turrets to Fedhelm
Version 2.0.1 [*]Some jobs for new battleships and carriers were deactivated forever while they should activate after 100/200 in game hours [*]Improved texture colors on Event Horizon [*]Slightly inreased chances for AI ships to use their standard paint jobs with less colors (weight changed from 3 to 4 (vanilla is often 5 or 4)) [*]Added Korean language (thx to Merhaf) [*]Updated Japanese language (thx to Arkblade) [*]Replaced Shark cockpit position to the front
Version 2.0.0 [*]Fixed texture flickering on Sucellus [*]Changed many textures to look better on default color schemes [*]Improved paintjob colors on Millenium and Sanahar [*]Renamed Red Knight to Alpha-Omega
Version 1.1.9 Note: I added paintmods for nearly all ships. This means that the default color schemes of the ships have been changed and in general look not as good as before (with default paint jobs). However with the right paintjob the ships can look more beautyful. I suggest using the "Paintjobs For Sale" mod to color your ships if you are unhappy with the standard painting. [*]Changed Red Knights texture to vanilla Split texture [*]Added paintjobs for ALL ships (except Fedhelm and Hermod because it is not possible) [*]Added Paranid ships to Trinity (not tested) [*]Increased chances for AI to use their paintjobs
Version 1.1.8 [*]fixed wrong naming of blueprints for Fedhelm and Hermod (switched them) [*]improved docking at Arawn Mothership for S ships. Also added missing S-docks (I removed them in earlier versions because ships could get stuck in docking procedure which is now fixed *hopefully*)
Version 1.1.7 [*]lowered amount of Xenon fighters for escort groups of frigates (from 10 to 6) and fighter patrols (from 6 to 5) [*]fixed split Red Knight battleship buyable from every race if you dont own Split Vendetta DLC to prevent players to build/buy it (if you have built/bought it already and cant move it you need to destroy it or reload)
Version 1.1.6 [*]added Red Knights to fallen split empire (for DeadAir Mods) [*]fixed floating modules on Executioner [*]repositioned docks on Red Knight so the teleport panel is better visible [*]added japanese language (thx to Arkblade) [*]merged XRebirth high detailed textures into the mod (so no need to use the XRebirth mod for this anymore which makes sense because its only available on Nexus and who knows for how long. Credits go to: snackynak)
1.1.5 fixed wrong bridge type for Red Knight slightly repositioned Erebos and Executioners bridges
Дата: Пятница, 25.10.2019, 11:27:57 | Сообщение # 54
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
Improved Bombers
Название:Improved Bombers Версия мода:1.10 Автор:RoverTX Мин. требования:4.00+
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Ванильные бомбардировщики хуже, чем фрегаты и корветы. У фрегатов более мощные орудия, а у Корветов орудия имеют больше зарядов. Цель этого мода - исправить ситуацию. Позволяет бомбардировщикам использовать ракетные турели и увеличенный запас ракет до 100 единиц.
Примечания
Примечание 1: Ракетные пусковые установки средней турели для средних судов отличаются от проектов для крупных судов. Если вы уже приобрели чертежи турелей ракетной установки, вам будут предоставлены чертежи для средних кораблей. Если нет, то при покупке у представителя фракции вы получите как большую, так и среднюю турель.
Примечание 2: чтобы изменить тип ракеты для ракетных пусковых установок в верхней средней части экрана, где отображаются значки режима работы пусковых установок, нажмите на нижний значок для каждой пусковой установки.
Код
History
1.02 Release Version 1.03 Stop Xenon P from using missile turrets. Also nerf Minotaur Raider to 50 missile count as it is not a full bomber. 1.04-1.06 Change local build system to avoid un needed things in release
Дата: Среда, 13.11.2019, 03:48:29 | Сообщение # 55
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
Collect Dropped Cargo
Название: Collect Dropped Cargo Версия мода:1.30 Автор:JanPanthera Мин. требования:4.00+
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом. На сейвы не влияет.
Описание:
1. ~ Give your collector ship the AI order JP_CollectDroppedCargo 2. ~ Choose your Sector where it should collect the stuff "Sector" 3.1 ~ Choose if Cargo items should be collected "Collect Cargo items?" 3.2 ~ Choose if inventory items should be collected "Collect Inventory items?" 4. optional ~ Should the ship sell all Wares when the cargo bay is full? "Sell cargo when full?" 5. ~ Should the script repeatedly search for stuff to collect or should it collect all and stop? "Infinite search?" 6. ~ Should all items directly be teleported in to the ships cargo bay "Instant?" 7. ~ Should inventory items be collected into the player inventory? "Collect to Player inventory"
1. ~ Отдайте вашему кораблю сборщику приказ ИИ - JP_CollectDroppedCargo 2. ~ Укажите сектор, в котором он должен собирать материал - "Сектор". 3.1 ~ Укажите, следует ли собирать груз - "Собирать груз". 3.2 ~ Укажите, следует ли собирать инвентарь - "Собирать инвентарь"? 4. опционально ~ Должен ли корабль продавать все товары, после заполнения грузового отсека? - "Продать груз, когда трюм заполнен?" 5. ~ Должен ли корабль постоянно выполнять поиск материалов и груза, или же он должен собрать все материалы и остановиться? - "Бесконечный поиск?" 6. ~ Должны ли все предметы непосредственно телепортироваться в грузовой отсек корабля - "Мгновенно"? 7. ~ Должен ли инвентарь помещаться в инвентарь к игроку или оставаться на сборщике? "Передавать инвентарь игроку"
Код
Version 1.30 ~ Added: Transfer wares to target.. when target has free space in cargo and has the ware as trade offer (ship/station) ~ Added: Better selling of collected wares.. icludes x4 game blacklist and searches in specified range and choose the trade with the best ware unit price ~ Added: Whitelist for choosing the wares the ship should collect.. (toggleable) ~ Added: Order tag position chooseable (left = 0, right = 1) ~ Added: The script shows now the current target visual on the map.. the drop what the ship will collect now.. ship/station where to sell or transfer wares ~ Changed: IdleReturnHome creates now a sub order.. with that you can easily cancel it manually ~ Updated: language files all languages included.. but google translated.. please tell if translation is bad here or there ~ Updated: refactored/recreated save and load order settings function ~ Updated: added a _ before the color code of the behaviour name, ai routines of the base game are now arranged at top of the routines list ~ Updated: general improvements and bug prevention stuff
Version 1.21 ~ Added: order name is now colored ~ Updated: language files restructuring ~ Updated: added some translations.. (google translate)
Version 1.20 ~ fixed ship sometimes stopps moving - hopefully ~ some refactoring
Version 1.11 ~ added French translation (thanks darkslimus / Xchange Guild)
Version 1.10 ~ complete rewritten ~ dependencie to JP_ScriptLibrary ~ BETA 3.0 ready
Version 1.06 ~ added russian translation (thanks to alexalsp) ~ added german translation
Version 1.05 ~ Added option to collect inventory stuff direct to the player inventory
Version 1.00 ~ updated to Game Version 2.6 ~ refactoring ~ added functionality to sell cargo when cargo bay is full
Version 0.20 ~ Added ability to choose if Inventory and/or Cargo should be collected ~ Added ability to ignore attackers (needs test if it works so how i think it should work ;-))
Version 0.15 ~ Tweaked CanCarry scanning ~ Code reduced a little bit ~ Other little things
Version 0.10 ~ Initial upload
Страница мода в Мастерской Steam \ Егофорум \ Nexus
Дата: Среда, 08.01.2020, 10:28:17 | Сообщение # 56
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
Weapon Pack
Название:Weapon Pack Версия мода:1.21 Автор:Max Bain Мин. требования:4.0+ / 6.0+
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Добавляет 5 новых турели в игру. Все турели доступны для всех рас. баланс оружия проводился для мода VRO, а не для ванильной игры. Каждое оружие имеет свой уникальный звук, но используют существующие модели турелей.
Большие:
Intimidator Plasma Cannon - 14080m range, medium fire rate, high damage, very expensive Large Plasma Artillery - 19200m range, slow fire rate, high damage , very expensive
Средние:
Medium Plasma Artillery - 11600m range, slow fire rate, high damage, very expensive Rapid Plasma Cannon - 8400m range, fast fire rate, medium damage, expensive 280 mm Autocannon - 6750m range, very fast fire rate, medium damage, expensive
Rapid Plasma Cannon (Плазменный пулемет) устанавливается только на средний класс кораблей. Все остальные пушки можно устанавливать на L или XL корабли.
История версий
Код
1.2.1
lowered all damage values by 10-15% to match VRO weapon changes fixed typo of Multiphase-Cannon
1.2.0 added missing tags "combat" and "standard" to some weapon components (only necessary for 4 turrets)
Version 1.1.7 [*]added green lense effect to Proton Autocannon [*]improved lense flare effects for all blue plasma projectiles [*]increased of following projectile sizes: beam of Quad Pulse Laser, autocannon bullet, rapid plasma bullet, medium artillery bullet [*]reduced size of flak bullet for vanilla (the bullet looked as big as a ship while doing small damage)
Version 1.1.6 [*]fixed bug of proton cannon spamming error messages in log file [*]increased component costs of Quad Pulse Beam
Version 1.1.5 [*]added Teladi/Paranid Proton Autocannon (medium turret and weapon version) [*]reduced volume of rapid plasma cannon
Version 1.1.4 some more sound fixes and volume adjustements changed rapid plasma sound again to a new better sound
Version 1.1.3 [*]changed rapid plasma sound to something more plasma like [*]fixed sound bugs especially when some sounds should appear multiple times in a short time period
Version 1.1.2 [*]fixed some text errors [*]added argon medium quad pulse laser turret Cutter [*]Rapid Plasma Cannons have slightly different stats for all races now (you might need to reequip them to make it work) [*]Intimidator (red plasma) is now only available for Paranid and Split and has increased range [*]Large Plasma Artillery (blue plasma) is now only available for Argon and Teladi [*]adjusted dps values to match VRO damage change (in average - (10-20% dps)) [*]all plasma turrets do about 10-20% more damage to shield than to hull
1.1.1 [*]updated russion language (thx to aladinaleks) [*]added makerrace tags for all weapons (thx to LeLeon) [*]fixed some texts and added size symbol (thx to LeLeon)
1.1.0 [*]fixed some translation errors. Added missing russion autocannon text (still not translated so its in english)
1.0.9 [*]added race tag for turrets to make them distinguishable in the encyclopedia [*]added german translation (thx to Le Leon)
1.0.8 [*]added militaryequipment license as restriction for 280mm autocannon to prevent Xenon building them [*]slightly increased muzzle sound of 280mm auto cannons [*]fixed Rapid Plasma Cannon for M sized vessels set to internal
Дата: Вторник, 14.01.2020, 01:59:16 | Сообщение # 57
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
Recycle Ships and Stations
Название:Recycle Ships and Stations Версия мода:0.55 Автор:RoverTX Мин. требования:4.00+ ALL DLC
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Мод позволяет уничтожить или разобрать на ресурсы корабли и станции.
Подробнее на форуме егософт.
Код
History
Версия 0.5.4 добавлен новый раздел в конфигурационный файл, позволяющий добавлять фракции для продажи станций, которые не включены по умолчанию или добавлены другими модами добавлена поддержка продажи станций для star wars interworlds. добавил доступ к модулю переработки для фракций COH и снизил цену для легкого старта
Version 0.5.3 added COH dlc factions as possible station buyers added the $blueprintResearchBonusPercentage config option allowing you to increase the general chance for blueprints by the chosen percentage added removal of otherwise acquired blueprints (e.g. bought blueprints) from the logbook overview for currently researched blueprints to avoid confusion, unlocked blueprints are now set to 100% in the research overview until the ship disassembly completes and the player receives the blueprint fixed miner translation error
Version 0.5.2 added french localization (thank you, darkvador83) changed the creation of automatic sell orders for stations with the recycle module installed to be disabled by default (this can be enabled in the new mod configuration file) added a mod configuration file where stats like recycle proficiency, duration, recycle module blueprint availability and the above mentioned automatic sell offer can be configured
Version 0.5.1 fixed thrusters not being detected and removed workaround implemented in 0.5 fixed a small localization overseight (thanks for the tip alexalsp)
Version 0.5 added temporary fix for thrusters not being detected, now a random thruster fitting the ship class is chosen, will be updated once i'm able to find the actuall thruster of the ship added localization support (thanks to LeLeon) added russian localization (thanks to alexalsp) added german localization (thanks to LeLeon) fixed a cause of ships sometimes not being displayed in the disassembly overview fixed the npc command to disassemble ships not checking against the dock limit for the regarded ship size fixed researched components remaining listed in the blueprint overview under certain circumstances fixed stations not being sellable to court or trinity once they appear
Version 0.4: - added the recycle module which allows to recycle ships without having ship production modules installed on a station (station-category: other modules) - added a new command to the pilot conversation menu, so ships can be send to disassemble at own shipyards or stations with a recycling module, without having to contact the manager everytime - removed the option to sell ships via ship order in the advanced order gui, comming the pilot is just alot faster - fixed the rsas station manager menu not showing up when the extended conversation menu wasn't installed - sorry about that - reduced dismantle times for larger shiptypes a bit -increased the percentage of ship ressources gained to 75% + up to 20% depending on manager skill to a total possible amount of 95%. This is duo to the fact that fully selling a ship (including all equipment and added components seperately) is alot more lucrative than just selling the parts
Version 0.3.2 fixed wares gained appearing as negative number if the station's stored ware exceeds the stations preferred amount for that ware. (the negative number was only visual, wares weren't removed) fixed/disabled sold ships for disassembly advancing the player blueprint research, which was only intended to happen for dismantling at player owned yards/wharfs fixed selling ships to npc shipyards in person not paying out any money fixed selling ships to npc shipyards remotely sometimes resulting in the ship being transferred to a different faction as the shipyard's doing the dismantelling fixed an issue that could lead to parameters from the last modversion not being passed correctly, depending on what event triggered the mod on a gamestart (resulted in null errors being shown) stations can now be sold to major split factions added the ability to sell ships for disassembly by contacting a ship captain (it's alot faster than using the passive behaviour command) added compatibility with immersive corporations
Version 0.3.1 - Added a passive order that allows to sell ship's to the closest shipyard for disassembly, meaning the faction buying the ship will disassemble it and reuse the resources at their yard/wharf
Version 0.3 - Added the ability to disassemble ships at own shipyards/wharfs for resources and blueprints
Version 0.2 - Added ability to sell stations to other factions (which is increasingly more profitable then just recycling, depending on faction standings) - Recycling now causes the station to explode in fassion before disappearing - The base recycle value of a station has been decreased to 50% (selling can net up to 75% based on standings) - The mod now supports my Extended Conversation Menu, which funnels all mods using it into 1 conversation sub menu for any npc, so technically infinite mods can be added - Players can still blow themselfs up if they decide to recycle a station they're docked at - now they can do it in style watching explosions (who am i to take away free choice) :p
Код
14.07.2022 - Файл обновлен. Забыл добавить конфигурационный файл. Конфиг настроен для работы с модом SWI. Не забудьте настроить параметры мода под себя.
Дата: Пятница, 10.04.2020, 14:09:45 | Сообщение # 58
Рядовой
Группа: Пользователи
Сообщений: 8
Статус: OFF-Line
AutoTrader
Название:AutoTrader Версия мода:0.7 Автор:Euclid Мин. требования:3.10
Примечания: Был протестирован на Версии 3.10 работает нормально. (Связался с автором, подтвердил полную адаптацию под версию игры 3.10 .)
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions'. Удаление: удалить папку 'AutoTrader' из директории 'extensions'.
Описание:
Автоторговля будет работать на любом из Ваших непристыкованном или без команд корабле (т.е. ожидает по умолчанию). Это новое условие, так как некоторые игроки сообщали о проблемах с пристыкованными кораблями либо выполняющих какой либо приказ.
Чтобы запустить скрипт, выберите корабль, щелкните правой кнопкой мыши для вызова контекстного меню и выберите "Comm / поговорить с пилотом или капитаном". После вызова доступна только одна опция "Меню автоторговли". кликнув по нему отобразится подменю с параметрами:
Автоматическая торговля: Выбираете меню и капитан помечается звездой напротив имени, что говорит о запуске сценария автоторговли. Имейте терпение, так как поиск предложений может занять некоторое время (в зависимости от выбранной настройки). Настоятельно рекомендуем не менять ни каких настроек и вообще трогать корабль.
Настройки автоторговли: Откроется меню настроек с разными опциями, которые можно выбрать в любое время через связь с капитаном. Любая выбранная вами опция будет подтверждена капитаном в журнале игрока в разделе "Обслуживание".
Доступны следующие опции:
"Прыгать" "Jump" - (по умолчанию включено): Включает/выключает прыжки. Если ее отключить, то автоторговец будет перемещаться в круизном режиме, а если не на крупном (L/XL) корабле, то и по магистралям.
"Предпочтение станциям игрока" "Prefer Player Stations" (по умолчанию включено): Включает/выключает приоритет торговли со станциями игрока. Если включено (по умолчанию), то автоторговец автоматически будет отдавать приоритет станциям игрока и с поиском лучшей цены.
"Быть в курсе всех сделок" "Know all Trades" (по умолчанию включено): При включенной опции автоторговцам доступны все торговые сделки галактики . Если вы отключите эту опцию, имейте в виду, что это может привести к простою автоторговцев и довольно длительному пока вы не исследуете новые системы с ресурсами (добыча) и станциями выставляющие торговые предложения.
"Торговать всеми товарами" "Trade all Wares" (по умолчанию включено): Включает/выключает торговлю космическими водорослями/топливом и порошком майя. Этот опция доступна только для автоторговцев, так как автошахтеры не перевозят нелегальные товароы. Отключите опцию во избежании проблем с полицией у ваших автоторговцев.
Текущие параметры будут записываться в журнал по автоторговле. Вы можете изменить параметры в любое время. Так же имейте ввиду, что автоторговец будет взымать плату за услуги (***) и пользоваться вашими деньгами для торговли. Чем выше его навыки, выше комиссия, и тем эффективнее он будет торговать. Он будет торговать или добывать для вас без вашего участия (вы можете забыть о нем). Как только вы выбираете «Автоторговля», капитану присваивается:
Автошахтер (AutoMiner) - если на корабле есть хранилище газа или жидкости, Автоторговец - если корабль оборудован хранилищем сухих грузов.
Изменения Версия 0.9 30 января 2023 года: 1# Исправлена ошибка, которая позволяла совершать сделки с неизвестными игроку станциями, хотя параметр "Все известные сделки" установлен на 0 (false). Спасибо narta за обнаружение этой ошибки.
Изменения версии 0.8 20 января 2023 года: 1# Изменен код, дабы избежать отрицательной прибыли, которая может возникнуть при редких обстоятельствах. 2# Добавлены новые товары Сплит и Борон. 3# Оптимизирован код AutoMiner, хотя существует небольшая вероятность того, что область сбора материала окажется неправильной. В этом случае в журнале игрока создается предупреждение. Пожалуйста, напишите мне в PM с информацией из журнала.
Изменения Версия 0.7 18 февраля 2019 г: 1# Исправлена ошибка, из-за которой предложения о покупке и продаже не совпадали (спасибо ROMB за то, что заметил это). 2# Добавлены все языковые ссылки в контекстный файл, чтобы избежать сбоев/фризов для игроков на Windows 7 у которых нет английской версии Steam (спасибо Kadatherion за указание на это).
Изменения Версия 0.6 Январь 11, 2019 1# Добавлена информация о последней сделке в журнала игрока. 2# Улучшенный формат для численных значений (количества и кредитов).
Изменения Версия 0.5 Декабрь 18, 2018: #1 Удалена возможность использовать магистрали, так как это вызвало проблемы с кораблем, который не может их покинуть.
Изменения Версия 0.4 Декабрь 17, 2018: #1 Добавлено настройка для автоманеров, запрещающее им собирать ресурсы в системах противника.
Изменения Версия 0.3 Декабрь 15, 2018: 1# Добавлены новые условия для корабля, чтобы появилась опцию «Auto Trade Menu». 2# Добавлена «Настройка AutoTrade» с различными опциями (см. Выше). 3# Добавлен идентификационный код корабля в регулярный отчет в бортовом журнале игрока в разделе «Поддержка». 4# Исправлена ошибка, которая при определенных условиях не позволяла Автомайнеру находить ресурсы. 5# Обычный отчет журнала теперь появится сразу после завершения сделки. 6# Удалены все кредитные транзакции при торговле со станциями игрока.
Код
Changelog Version 0.9 January 30, 2023: 1# Fixed a bug that allowed trades with stations unkown to the player although "Know All Trades" was set to 0 (false). Thanks to narta for spotting this bug.
Changelog Version 0.8 January 20, 2023: 1# Changed the code to avoid negative profit which could occure under rare circumstances. 2# Added new wares of Split and Boron. 3# Optimized the AutoMiner code although there is a slim chance that the harvest area is invalid. In this case an alert is created in the player logbook. Please PM me with the logbook details.
Changelog Version 0.7 February 18, 2019: 1# Fixed a bug that mismatched buy and sell offers (thanks to ROMB for spotting this). 2# Added all language references in the context file to avoid crashes/freezes for Windows 7 players who do not have the English Steam version (thanks to Kadatherion for pointing that out).
Changelog Version 0.6 January 11, 2019: 1# Added information on the last trade to the "upkeep" part of the player's logbook. 2# Improved the format for numerical values (amount and credits).
Changelog Version 0.5 December 18, 2018: #1 Removed the ability to use highways as this has caused issues with ship not able to leave them.
Changelog Version 0.4 December 17, 2018: #1 Added a condition for autominers preventing them to harvest in enemy systems.
Changelog Version 0.3 December 15, 2018: 1# Added new conditions for a hailed ship to offer the "Auto Trade Menu" option. 2# Added an "AutoTrade Setup" with various options (see above). 3# Added the ship's ID code to the regular report in the player's logbook under "Upkeep". 4# Fixed a bug that under certain conditions prevented the autominer to find resources. 5# The regular logbook report will now appear right after a trade has finished. 6# Removed all credit transactions when trading with player-owned stations.
Дата: Вторник, 21.04.2020, 22:52:54 | Сообщение # 59
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
TeleportShip (Cheat)
Название:TeleportShip (Cheat) Версия мода:1.00 Автор:RoverTX Мин. требования:3.10+
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
Описание:
Мод добавляет опцию телепортации выбранного корабля или всего флота в выбранные координаты.
Очень полезно когда необходимо перебросить подкрепление в нужное место быстро ))
Страница мода в Мастерской Steam \Егофорум \ Nexus
Дата: Суббота, 25.04.2020, 11:34:02 | Сообщение # 60
Администратор
Группа: Администраторы
Сообщений: 8006
Статус: OFF-Line
Crystal Rarities
Название:Crystal Rarities Версия мода:3.00 Автор:Drewgamer Мин. требования:4.00+
Установка: распаковать архив в директорию 'extensions' или подписаться на мод на его странице в Мастерской СТИМ (если играете через СТИМ). Удаление: Отписаться от мода и обновлений через Мастерскую СТИМ в меню дополнений, после чего удалить папку с модом.
+ Добавлено свечение ко всем кристаллам, чтобы они выделялись больше в поле астероидов. + Убирает "задержку" при сборе кристаллов:
Раньше, когда вы подбирали один из редчайших кристаллов (все, кроме бенданита), он включал многоминутный таймер, при котором респаун кристалов останавливался. Чтобы это исправить, задержка была полностью удалена.
+ Скорость респауна кристаллов: Теперь вы в основном будете находить кристаллы белого бенданнита, если вы находитесь в безопасном, пространстве. Повышенная скорость появления кристаллов, а также более частое появление редких кристаллов в опасных областях и пространстве Ксенонов.
Совместимость: Будет конфликтовать с модами, которые изменяют правила спауеа кристаллов (objectspawnrules.xml) Будет конфликтовать с модами, которые меняют цвет кристаллов Будет конфликтовать с Crystal Finder
Change Log:
Код
Version 3.0 Added support for new sectors added by both Split Vendetta and Cradle of Humanity
Version 2.0 Slight increase to range glow can be seen Slight increase to intensity of glow Complete re-write of crystal spawns. They are based loosely on asteroid size/density, but are on a per-sector basis (this means I can tweak sectors individually). Currently SUPPORTS Split Vendetta sectors, but they do not have their own custom rules at the moment.
1.3: Another update to the intensity of the glows on the crystals in an attempt to make them less harsh some tweaks to hopefully reduce color distortion as well 1.2: Attempted to dial down the intensity to reduce glare on the screen/cockpit removed save requirement from mod (it is safe to remove from / add to a save at any point) 1.1: added support for Steam Workshop (changed mod ID and moved loose files to ext_01 cat/dat 1.0: initial release
Страница мода в Мастерской Steam \Егофорум \ Nexus